21 Μαρτίου 2019

Ναι. Δεν παίζουμε με τα χωριά μας, ούτε όμως πουλάμε στους κατοίκους τους φύκια για μεταξωτές κορδέλες

Φαίνεται προς την προεκλογική περίοδο που ήδη διανύουμε θα ξεχάσουμε όλα όσα ξέραμε για τις μέθοδες που κάποιοι μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν για να κοροϊδέψουν τους πολίτες, προσπαθώντας να απαλλαγούν και από τις δικές τους ευθύνες. Αυτή την εντύπωση μας έδωσε το άρθρο της Ε. Χιωτέλλη, υποψήφιας δήμαρχου με τον ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο Μυτιλήνης, με τον τίτλο: «Δεν παίζουμε με τα χωριά μας».

Αντιπαρερχόμαστε την απίστευτη θέση πως η αποτελεσματική λειτουργία των κοινοτήτων θα κρίνει και το ίδιο το εγχείρημα της συγκρότησης των δύο δήμων. Θέση, που χρεώνει στη λειτουργία των κοινοτήτων τα βάσανα που θα προκύψουν από την πολύ μεγάλη προχειρότητα, με την οποία έγινε η κατάτμηση του Δήμου Λέσβου. Θα σταθούμε στην «αναζωογόνηση των χωριών μας» που επιφέρει «η μεγάλη τομή της μεταρρύθμισης Κλεισθένη», όπως αναφέρει το άρθρο. Στα «Κοινοτικά Συμβούλια» που θα «έχουν πόρους στη διάθεσή τους…» κλπ.

1). Ολες οι αποφάσεις των προέδρων των κοινοτήτων και των κοινοτικών συμβουλίων απαιτούν έγκριση των υπηρεσιών του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου. Αλλιώς επιστρέφονται (άρθρο 88 του Κλεισθένη). Τόση πολλή ανεξαρτησία πως θα την αντέξουνε;

2). Ο πρόεδρος της κοινότητας ασκεί τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο δήμαρχος (άρθρο 82 του Κλεισθένη). Δεν υπάρχουν αρμοδιότητες που μπορεί να ασκήσει παρά και ενάντια στη θέληση του Δημάρχου ή του Δημοτικού Συμβουλίου. Ολες οι άλλες αρμοδιότητές του είναι να συμβουλεύει, να παρουσιάζει τα προβλήματα, να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις του Δ. Σ. αλλά να μην μπορεί ο ίδιος και το κοινοτικό του συμβούλιο να αποφασίσει τελεσίδικα να κάνει κάτι χωρίς την έγκριση του Δημάρχου ή του Δημοτικού Συμβουλίου. (άρθρο 82 του Κλεισθένη). Δηλαδή, κάτι σαν τοπική υπηρεσία του Δήμου, που θα μαζεύει τα προβλήματα, θα κάνει και προτάσεις αλλά άλλοι θα παίρνουν τις αποφάσεις. Αλλη μια φορά: Τόση ανεξαρτησία πως θα την αντέξουν οι κοινότητες; Πως θα τα βγάλουν πέρα με τόσες σοβαρές αρμοδιότητες που τους χορηγεί αυτή η μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή του Κλεισθένη;
 
3). Ψάχνοντας κανείς για τους «πόρους που θα έχουν στη διάθεσή τους» τα κοινοτικά συμβούλια βρίσκει τα εξής:
– «Θα ενεργεί πληρωμές από τη πάγια προκαταβολή» (άρθρο 82 του Κλεισθένη). Πόση θα είναι αυτή; Καμία αναφορά. Θα είναι ίση, μεγαλύτερη, μικρότερη από αυτή που και τώρα παίρνουν; Κουβέντα δεν λέγεται.
– «Το συμβούλιο (το κοινοτικό, προφανώς) θα αποφασίζει ποια έργα και δράσεις θα εκτελέσει από το ποσοστό των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για τις επενδυτικές ανάγκες του Δήμου και που της αναλογούν (στη κοινότητα, προφανώς), σύμφωνα και με τη παράγραφο 4 του άρθρου259». Αυτά αναφέρει το άρθρο 89 του Κλεισθένη. Εσύ τώρα που θέλεις να μάθεις τι πράγμα είναι αυτοί οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι και πως δίνονται πας να βρεις το άρθρο 259 και την παράγραφο 4 και βρίσκεις ένα άρθρο 259 …χωρίς παραγράφους. Ξεπερνάς τη πρώτη σου έκπληξη και λες ας δώ το περιεχόμενο του άρθρου 259 σε αυτόν το νόμο «με τις μεγάλες τομές μεταρρύθμισης», στο νόμο Κλεισθένη. Και ανακαλύπτεις πως αφορά στη συνεργασία της …Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας με τους ΣΔΟΕ, ΕΥΠΕΑ και ΣΕΠΕ !!!!

Τότε είναι που ένα λαμπρό φως κατακλύζει τη σκέψη σου και τα εξηγείς όλα! Εδώ φτιάξανε τον Κλεισθένη με τέτοια προχειρότητα και θες τώρα εσύ απαιτητικέ εργαζόμενε, αγρότη, επαγγελματία της Λέσβου, να είχαν κάνει πιο μελετημένα τη κατάτμηση του ενιαίου Δήμου; 
Σταμάτα πια να ακούς αυτά τα ανεκδιήγητα που σου λένε ο Σταύρος ο Τάσσος, η Νίκη η Τσιριγώτη, ο Γιάννης ο Συκάς, οι κομμουνιστές, τέλος πάντων, και προσγειώσου στην πραγματικότητα. Τι θέλεις δηλαδή; Λιγότερη προχειρότητα στο σπάσιμο του Δήμου από τον Κλεισθένη; Γίνονται αυτά τα πράγματα;

Για την ιστορία, πάντως, να πούμε πως υπάρχει στο νόμο το άρθρο 186 (και όχι το 259) που έχει τίτλο «Κριτήρια κατανομής Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων», που αναφέρει πως «με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της ΚΕΔΕ, καθορίζεται η διαδικασία, τα κριτήρια και το ποσοστό επιμερισμού των ανωτέρω πιστώσεων στις κοινότητες (όλης της Ελλάδας, προφανώς). Στο ίδιο άρθρο υπάρχει και παράγραφος 4 που αναφέρει πως απαιτείται κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας για τη κάλυψη των επενδυτικών και άλλων δαπανών του Δήμου.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως τα ποσά που συνολικά θα διαθέτονται από τους δήμους στις κοινότητες όλης της Ελλάδας θα περνάνε μέσα από 1000 Σκύλες και 1000 Χάρυβδες και, φυσικά, θα παίρνεται υπ’ όψη και η συνολικότερη πορεία της οικονομίας. 
Ας βρούν τώρα οι κάτοικοι όλων των χωριών της Λέσβου, αλλά και όλοι όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι και να προσφέρουν ό, τι μπορούν για το χωριό τους, ποια παροιμία ταιριάζει καλύτερα σε αυτή τη κατάσταση: το «ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι» η το «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε»;

Ναι κυρία Χιωτέλλη. Δεν παίζουμε με τα χωριά μας. Ούτε, όμως, πουλάμε στους κατοίκους τους φύκια για μεταξωτές κορδέλες και, κάνοντας το μαύρο άσπρο, κατηγοράμε ταυτόχρονα τους πολιτικούς σας αντιπάλους επειδή ξεσκεπάζουν την απάτη μας.

Σε ό, τι μας αφορά δεν θα σταματήσουμε να αποδείχνουμε την αντιδραστικότητα των νόμων σας - μαζί και αυτών που διέπουν τη λειτουργία της τοπικής διοίκησης – και να ξεσκεπάζουμε τα φιλολαϊκά μασκαρέματα με τα οποία προσπαθείτε να τους ντύσετε.

Βασίλης Αμπελογιάννης, Γραμματέας ΤΕ Λέσβου του ΚΚΕ  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου